niedziela, 11 października 2015

Odkrycie roku 2014 - farby kredowe Annie Sloan Chalk Paint

 Już kiedyś opublikowałam ten post, ale z niewiadomych mi przyczyn zniknął z mojego bloga, a że uważam go za dość istotnego opublikuję go jeszcze raz nieco zmodyfikowanego, ponieważ nie pamiętam dokładnie jak prezentował się wcześniej. Dotyczy farb kredowych Annie Sloan Chalk Paint, które są moim odkryciem 2014 roku pod kątem tego bloga i różnych prac ręcznie robionych w naszym domu. Otóż pod koniec zeszłego roku natrafiłam w jakimś artykule na wzmiankę o farbach kredowych Annie Sloan. Wzmianka była na tyle ciekawa, że zaczęłam szukać więcej informacji. I tak się zaczęło... a jak już trafiłam na filmiki z udziałem tych cudownych farb to przepadłam do reszty. Jakie ludzie robią z ich pomocą cuda to się w głowie nie mieści.
Ale wróćmy do samych farb. Annie Sloan Chalk Paint to farby kredowe do mebli i wnętrz,  a największą ich zaletą jest to, że nie trzeba wcześniej specjalnie przygotowywać malowanej powierzchni,  czyli szlifować czy gruntować mebla, wystarczy ją jedynie odtłuścić np wodą z płynem do mycia naczyń. Uważam to za największy plus,  ponieważ skraca pracę nad meblem do minimum, a przez to eksperymentować z tymi farbami może dosłownie każdy. Nie trzeba bowiem posiadać zakładu stolarskiego i całej masy sprzętu i narzędzi, żeby właśnie przygotować mebel do renowacji. Annie Sloan Chalk Paint idealnie przywiera do surowego mebla, a także tego już pomalowanego inną farbą czy lakierem.Wystarczą farby, pędzel, przedmiot, któremu chcemy nadać nowy charakter oraz wyobraźnia.
I tutaj kolejna wielka zaleta farb czyli piękna gama kolorów, która daje nieograniczone możliwości tworzenia. Podstawowa paleta liczy 33 kolory, które można dowolnie ze sobą łączyć i mieszać co daje nieograniczone możliwości kolorystyczne. Farby można rozcieńczać, mieszać, rozjaśniać lub przyciemniać a nawet nadać efekt pobrudzenia za pomocą ciemnego wosku.
Kolejna mocna strona to możliwość zastosowania farb na różnych powierzchniach od drewna i plastyku przez ścianę, szkło i metal a na podłodze i tapicerce skończywszy. Można nimi nawet farbować tkaniny - no mówię wam istny kosmos ;) ale to wciąż nie wszystko. Chalk Painty od Annie Sloan nadają się do użycia ich w ogrodzie na ścianach zewnętrznych, meblach ogrodowych, metalu czy betonie. Wystarczy wtedy pozostawić taką powierzchnię na noc w celu utwardzenia się farby, przetrzeć następnego dnia wilgotną szmatką i gotowe. Działanie promieni słonecznych sprawi, że farby się utrwalą dzięki czemu nie trzeba stosować nawet wosku. Wiele osób używa tych farb do malowania szafek kuchennych odmieniając w ten sposób zupełnie wygląd kuchni. Nakłada się wtedy 2 warstwy farby i wykańcza dwoma lub trzema warstwami wosku. Kinkiety czy lampy to również fajny materiał do malowania farbami Annie Sloan, sama się przymierzam do pomalowania metalowych kinkietów. Jest jeszcze coś o czym wspomniałam. Podłogi. Te wspaniałe farby mogą przemienić także drewniane lub betonowe podłogi. Należy pomalować je dwoma warstwami Chalk Paint i wykończyć jedną warstwą lakieru naniesioną za pomocą wałka gąbkowego. To chyba tyle. Choć jeśli coś pominęłam to wybaczcie, ponieważ wachlarz zastosowań tych farb jest tak szeroki, że sztuką jest wymienić je wszystkie. Bardzo gorąco zachęcam was do zapoznania się z tymi farbami i własnych eksperymentów. Ach... zapomniałabym dodać coś bardzo istotnego. Farby Annie Sloan świetnie sprawdzają się do malowania mebelków i zabawek dziecięcych ponieważ nie śmierdzą i są zgodne z wszelkimi normami oraz posiadają atesty.
Myślę, że dłużej nie muszę was namawiać :) Ja zaczęłam od farb tej akurat marki ponieważ była to pierwsza firma farb kredowych, o których usłyszałam, ale na rynku jest wiele innych marek, rozbieżność cenowa jest ogromna i z góry zapowiadam, że te z dolnej półki na pewno też będę sprawdzać z czystej ciekawości. Was nie namawiam na konkretną firmą, ale gorąco zachęcam do kreatywnej zabawy farbami kredowymi. Czasem uważamy, że jakiś mebel nam się znudził, że już nam nie pasuje, a z pomocą tych farb można odmienić wiele rzeczy nie do poznania i sprawić, że dostaną drugie życie a nawet będą perełkami w naszych domach :)
Życzę wam samych udanych przemian i czekam na wasze realizacje :)







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz