piątek, 23 października 2015

Drugie życie starej lampy dzięki Annie Sloan Chalk Paint

Dziś przedstawię wam efekt mojego pierwszego eksperymentu z Annie Sloan Chalk Paint czyli z farbami, o których pisałam dla was ostatnio. Znalazłam u rodziców w piwnicy starą lampę, którą postanowiłam przerobić na własny styl. Lampa była w ciemnym kolorze, a ja zdecydowałam się na biały z efektem postarzania. Zgodnie z ideą farb nie przygotowywałam specjalnie powierzchni przed malowaniem. Oczyściłam tylko trzon, który chciałam malować z kurzu i wytarłam wodą z płynem. Najpierw pomalowałam 2 warstwami farby w kolorze Old White, aby uzyskać zupełne krycie, a następnie utrwaliłam powierzchnię jasnym woskiem. Kolejnym etapem było przeszlifowanie drobnym papierem ściernym w kilkunastu miejsca w celu uzyskania przetarć i na końcu te miejsca jeszcze raz utrwaliłam woskiem. Na malowanie poświęciłam po godzince przez 3 wieczory, a więc naprawdę niewiele. Uzyskany efekt w pełni mnie zadawala, a myśl, że dokonałam tej zmiany zupełnie sama sprawia, że jeszcze bardziej pękam z dumy. Stary abażur mi się nie podobał dlatego zdecydowałam się na nowy, jeden z najtańszych modeli z Ikei, pofarbowałam go i tak stara lampa dostała zupełnie nowe życie. Mam nadzieję, że posłuży nam jeszcze przez wiele, wiele lat.


Lampa przed malowaniem





Malowanie pierwszej warstwy




Efekt końcowy









A tak prezentuje się lampa na chwilę obecną w naszej sypialni











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz